Photobucket Photobucket

Ya Allah, izinkanlah....



Ya ALLAH..Ya Tuhanku...
Aku masih  tak menemukan cinta tertinggi untuk-MU..
Kerana itu...
Aku terhempas dalam jurang dan kegelapan...

Wahai Ilahi…
Aku cuba merangkak menggapai permukaan bumi 
Dan menegakkan jiwaku kembali..
Meratap, memohon, dan menangis hiba...

Ilahi…aku tak mampu mencintai-MU..
Dengan kesabaran menanggung derita  
Umpama Nabi Ayyub,Musa,Isa hingga ke kekasih-MU..
Kerena itu… izinkanlah aku mencintai-MU melalui keluh- kesah pengaduanku pada-MU..
Atas secalit derita batin dan jasadku..
Atas sakit dan ketakutanku..
Atas penyesalan dan penyiksaanku...

Ya Rabbi…
Aku tak mampu mencintai-MU 
Dengan khusyuknya solatku seperti  salah seorang Nabi-MU..
Hingga tiada terasa anak panah musuh terhujam dikakinya..
Karena itu ya ALLAH…
Perkenankanlah aku tertatih menggapai cinta-MU..
Dalam solat yang cuba kudirikan dengan hati yang tidak sempurna..
Dengan ingatan yang masih melayang memikirkan permasalahan diriku di dunia ini....

Ya Maha Pengasih...
Aku tak dapat beribadah seperti para sufi 
Yang membaktikan seluruh malamnya untuk bercinta dengan-MU..
Semisal Sumayyah, yang mempersembahkan jiwa demi tegaknya agama-MU..
Seperti para syuhada yang menjual dirinya dalam jihadnya kepada-MU..

Ya  Maha Pencinta..
Aku tak mampu setanding Rabiatul Adawiyah 
Yang mencintai-Mu dengan seluruh dirinya..
Yang menenggelamkan cintanya kepada-Mu sehingga tidak berpaling kepada yang lain..
Karena itu Ya ALLAH…
Perkenankanlah aku mencintai-MU melalui hati yang merintih untuk cuba mencintai-MU..
Melalui jiwa yang kecewa mencintai yang lain selain-MU…

Allahu Rahmanurrahim, Ilahi Rabbi…
Perkenankalah aku mencintai-MU semampuku 
Agar cinta itu mengalir disepanjang nadiku………
Izinkanlah aku mencintai-MU agar cinta itu berdetik di setiap degupanku…
Kurniakanlah rasa cinta kepada-MU ..
Sehingga aku tidak mengharap yang lain selain-MU…….
Pilihlah aku mencintai-Mu melebihi segala yang ada di dunia ini....



2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. moga dipermudahkan jalan menuju cintaNya.jemputlah singgah di belog saya..http://addinnichiban.blogspot.com/2013/04/bicara-sang-hati.html

    ReplyDelete